0,00 kr. (Pris inkl. moms: 0,00 kr.)

DET FÅR DU 

  • Talkort fra 1 – 20 i 8 forskellige farver
  • Vejledning med idéer til talkort
  • Vejledning med idéer til cooperative learning

Det kan være en fordel, at hvert barn har sit eget sæt talkort, og derfor er de her lavet med forskellige farver. Talkortene kan bruges til mange forskellige aktiviteter f.eks.  bevægelseslege med tal. Børnene kan også lave deres egne talkort på karton. 

FORSLAG TIL AKTIVIETER:

BYT OG FIND 

Giv børnene hvert sit kort.

Kortet skal holdes i hånden med forsiden nedad.

Lad børnene gå rundt imellem hinanden og bytte kort med alle dem de møder på deres vej.

På et givent signal, skal børnene vende deres kort om, og det gælder nu om at finde den makker, som har et kort der passer til opgaven.

  • Det kan være to ens tal
  • Det kan være små plusstykker og facit
  • Det kan være tal og antal dyr
  • Det kan være 10’er venner

Strukturen er den samme, bare med forskellige opgaver. Brug evt. musik til at styre aktiviteten – når musikken stopper, skal man finde sin makker.

Jeg har – hvad har du?

  1. Giv børnene hvert sit kort. De går rundt imellem hinanden. Når de møder en anden siger de fx: Jeg har et 5 tal, hvad har du? Så siger det andet barn fx jeg har et 7 tal. Herefter bytter børnene kort, og går videre.
  2. I næste runde går de rundt imellem hinanden. Når de møder et andet barn spørger de: Kan du læse mit tal? Imens de viser tallet. Det andet barn gør det samme og herefter byttes, og de går videre til den næste.
  3. I tredje runde tegner barnet sit tal i luften eller på ryggen af den anden, som nu skal gætte hvilket tal han har.
  4. I fjerde runde viser man sit tal ved fx at klappe x antal gange, trampe, vise med fingrene, hoppe osv. Herefter byttes kort, og man går videre.

DET FÅR DU 

  • Talkort fra 1 – 20 i 8 forskellige farver
  • Vejledning med idéer til talkort
  • Vejledning med idéer til cooperative learning

Talkortene fra Godtfreds Dyrehandel kan bruges til forskellige bevægelseslege med tal. Børnene kan også lave deres egne talkort. 

BYT OG FIND 

Giv børnene hvert sit kort.

Kortet skal holdes i hånden med forsiden nedad.

Lad børnene gå rundt imellem hinanden og bytte kort med alle dem de møder på deres vej.

På et givent signal, skal børnene vende deres kort om, og det gælder nu om at finde den makker, som har et kort der passer til opgaven.

  • Det kan være to ens tal
  • Det kan være små plusstykker og facit
  • Det kan være tal og antal dyr
  • Det kan være 10’er venner

Strukturen er den samme, bare med forskellige opgaver. Brug evt. musik til at styre aktiviteten – når musikken stopper, skal man finde sin makker.

Jeg har – hvad har du?

  1. Giv børnene hvert sit kort. De går rundt imellem hinanden. Når de møder en anden siger de fx: Jeg har et 5 tal, hvad har du? Så siger det andet barn fx jeg har et 7 tal. Herefter bytter børnene kort, og går videre.
  2. I næste runde går de rundt imellem hinanden. Når de møder et andet barn spørger de: Kan du læse mit tal? Imens de viser tallet. Det andet barn gør det samme og herefter byttes, og de går videre til den næste.
  3. I tredje runde tegner barnet sit tal i luften eller på ryggen af den anden, som nu skal gætte hvilket tal han har.
  4. I fjerde runde viser man sit tal ved fx at klappe x antal gange, trampe, vise med fingrene, hoppe osv. Herefter byttes kort, og man går videre.

‘Al kopiering, analogt og digitalt, af dette materiale eller dele deraf er tilladt
i henhold til undervisningsinstitutionens aftale med Copydan Tekst & Node.
Kopiering, der går ud over begrænsningsreglerne i aftalen med Copydan Tekst
& Node, kan alene finde sted efter forudgående aftale med licensgiver.’

Scroll to Top