Udgivelser

Godtfreds Dyrehandel
Godtfreds Dyrehandel er et undervisningsmateriale, der bygger på læringsstilsteorien om børns forskellige måder at lære på. Materialet tager udgangspunkt i børnenes univers – og de skal igennem forløbet ”hjælpe” Godtfred med at lære at tælle, så han kan holde styr på alle sine dyr. Se mere info her på siden. Godtfreds Dyrhandel bliver i dag brugt af mere end 11.000 børn i Danmark, Norge og Tyskland.

Læs mere
På sporet af ordet – fang tyven…
”På sporet af ordet – fang tyven…” er et undervisningsmateriale, hvor eleverne lærer at læse, skrive og stave de 120 hyppigste ord. Med afsæt i historien om ordtyvene arbejder eleverne med deres egne individuelle ord, så alle bliver udfordret og individuel differentiering er medtænkt.

”På sporet af ordet – fang tyven…” tilgodeser mange måder at lære på gennem differentierede aktiviteter og spil.

Læs mere
Cirkus Total
Cirkus Total er et læringsmateriale, der understøtter dele af de pædagogiske læreplaner gennem et farvestrålende univers af humor, magi og leg som tiltaler både piger og drenge. Gennem leg og gode historier arbejder Cirkus Total med talforståelse, begreber og sprog. Materialet tager højde for forskellige læringsstile og skaber et fællesskab omkring det at lære. Cirkus Total består af: Historien Cirkus Total, idéhæfte, en magnetisk tavle med magnetfigurer og talkort.

Læs mere
Format
Format til børnehaveklassen indeholder forløb, der er bygget op omkring kurser gennem grundbog, værkstedsarbejde, projekter og evaluering. Format arbejder med de faglige mål i børnehaveklassen med differentiering og ud fra barnets foretrukne måde at lære på.

Læs mere
Læringsstile i Børnehaven

”Læringsstile i børnehaven” er en indføring i læringsstile skrevet til alle der arbejder med børn i alderen 3 – 6 år. Bogen præsenterer Dunn og Dunns læringsstilsmodel og inddrager eksempler på, hvordan læringsstile konkret kan inddrages i det pædagogiske arbejde i børnehaven, herunder indretning af børnehaven, læringsaktiviteter, kommunikation m.v.

Matematisk Opmærksomhed
Jeg er optaget af, hvordan vi kan styrke børns matematiske opmærksomhed, og hvordan vi kan bidrage til en vedvarende lyst til at udforske og være nysgerrig på den måde vi beskriver verden på. Jeg er specielt optaget af området i forhold til børnehavebørn og de yngste børn i skolen. Allan Bishop har med sin forskning beskrevet hvordan matematisk opmærksomhed kan forståes ud fra 6 temaer, og det handler vores nyeste bog: Er der matematik i en perleplade, bl.a om. Derudover er jeg optaget af emnet i forhold til motivation – og her er viden og praksis om læringsstile en stor motivationsfaktor for mange børn. Kontakt mig gerne, hvis I har brug for oplæg, sparring, workshops eller en pædagogisk dag.

Bestil her
Scroll til toppen

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.