0,00 kr. (Pris ex. moms: 0,00 kr.)

DU SKAL BRUGE

Karton eller papir og lamineringsark. Til spilleplade skal bruges spillebrikker og terning og evt. aktivitetskort.

FØR DU GÅR IGANG

Print 100 pladen på karton eller papir. Brug den som spilleplade

Tegn forskellige tegn ind på pladen til opgaver

Laminer pladen når den er klar til brug.

VEJLEDNING 

  • 100 tavlen kan bruges som en visuel oversigt over talsystemets opbygning.
  • Lad børnene være sammen to og to. Den ene skal sætte en ring om et tal fx 57. Det andet barn skal nu med fingeren tælle og pege via 10 tabellen – dvs. 10,20,30 osv. frem til 50 og derefter tælle og pege 7 felter til højre. På den måde kommer barnet frem til 57, som der er sat ring omkring.
  • Hver spiller har en spillebrik og med en terning skiftes man til at slå og rykke frem på pladen. Man skal sige navnet på det tal, man lander på eller man kan indtegne forskellige aktiviteter på pladen. Fx stjerner som viser at man må hoppe frem til næste stjerne. Pile som viser, at man skal gå tre felter tilbage osv.
  • Det er en god idé, at udvikle spil sammen med børnene, eller lade dem udvikle spil, der skal afprøves med fx en anden klasse.

DU SKAL BRUGE

Karton eller papir og lamineringsark. Til spilleplade skal bruges spillebrikker og terning og evt. aktivitetskort.

FØR DU GÅR IGANG

Print 100 pladen på karton eller papir. Brug den som spilleplade

Tegn forskellige tegn ind på pladen til opgaver

Laminer pladen når den er klar til brug.

VEJLEDNING 

  • 100 tavlen kan bruges som en visuel oversigt over talsystemets opbygning.
  • Lad børnene være sammen to og to. Den ene skal sætte en ring om et tal fx 57. Det andet barn skal nu med fingeren tælle og pege via 10 tabellen – dvs. 10,20,30 osv. frem til 50 og derefter tælle og pege 7 felter til højre. På den måde kommer barnet frem til 57, som der er sat ring omkring.
  • Hver spiller har en spillebrik og med en terning skiftes man til at slå og rykke frem på pladen. Man skal sige navnet på det tal, man lander på eller man kan indtegne forskellige aktiviteter på pladen. Fx stjerner som viser at man må hoppe frem til næste stjerne. Pile som viser, at man skal gå tre felter tilbage osv.
  • Det er en god idé, at udvikle spil sammen med børnene, eller lade dem udvikle spil, der skal afprøves med fx en anden klasse.

‘Al kopiering, analogt og digitalt, af dette materiale eller dele deraf er tilladt
i henhold til undervisningsinstitutionens aftale med Copydan Tekst & Node.
Kopiering, der går ud over begrænsningsreglerne i aftalen med Copydan Tekst
& Node, kan alene finde sted efter forudgående aftale med licensgiver.’

Scroll to Top

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.